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Monday 31 December 2018

Need for Individualization वैयक्तिकरण की आवश्यकता

Need for Individualization


These five practices will set you on the right path to capturing the estimated US$44 billion in spending power of Generation Z. However, you also need to be aware that Generation Z has not forgotten about physical stores.

According to the NRF-IBM study, members of Gen Z will decide where to make a purchase based on how well you cover the basics, the essentials of superior product choice, availability, convenience and value.

If you are solely an e-commerce entrepreneur, you must compete with physical stores for the same valued customer. If you are a multichannel merchant with an online and physical presence, you need to integrate your sales approach to ensure your customer sees both selling experiences as equally satisfying.

One other important consideration is the next-gen customer's need for individualization. E-commerce businesses can think of Generation Z, but within that cohort are individuals, each and every one of whom wants to be valued as a unique custom

वैयक्तिकरण की आवश्यकता
ये पाँच अभ्यास आपको जेनरेशन Z की शक्ति खर्च करने में अनुमानित US $ 44 बिलियन की क़ैद करने के लिए सही रास्ते पर स्थापित करेंगे। हालाँकि, आपको यह भी ध्यान रखने की ज़रूरत है कि जेनरेशन Z फिजिकल स्टोर्स के बारे में नहीं भूली है।

एनआरएफ-आईबीएम के अध्ययन के अनुसार, जनरल जेड के सदस्य तय करेंगे कि आप मूल उत्पाद को कैसे कवर करें, बेहतर उत्पाद पसंद, उपलब्धता, सुविधा और मूल्य की अनिवार्यता के आधार पर खरीदारी करें।

यदि आप पूरी तरह से ई-कॉमर्स उद्यमी हैं, तो आपको उसी मूल्यवान ग्राहक के लिए भौतिक दुकानों के साथ प्रतिस्पर्धा करनी चाहिए। यदि आप एक ऑनलाइन और भौतिक उपस्थिति के साथ एक मल्टीचैनल व्यापारी हैं, तो आपको यह सुनिश्चित करने के लिए अपने बिक्री दृष्टिकोण को एकीकृत करने की आवश्यकता है कि आपके ग्राहक दोनों को समान रूप से संतोषजनक अनुभव बेचते हुए देखता है।

एक अन्य महत्वपूर्ण विचार व्यक्तिगतकरण के लिए अगले-जीन ग्राहक की आवश्यकता है। ई-कॉमर्स व्यवसाय जेनरेशन जेड के बारे में सोच सकते हैं, लेकिन इसके भीतर सहकर्मी व्यक्ति हैं, जिनमें से प्रत्येक एक अद्वितीय ग्राहक के रूप में मूल्यवान होना चाहता है।

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